2016/04/04

Wyzwanie skakankowe !


Witaj wiosno !

Z racji świetnej pogody, postanowiłam zacząć moje wyzwanie skakankowe. Będę skakać codziennie, od poniedziałku do piątku, natomiast w wknd rekreacyjnie rower, spacer, bieganie. Przygodę ze skakanką zaczęłam we wiosnę zeszłego roku. Nie skakałam regularnie, ale starałam się skakać przynajmniej dwa razy w tygodniu. Ćwiczyłam przez całą wiosnę i lato. Efekty były widoczne, czułam się lepiej. W końcu miałam mniej tłuszczyku na brzuchu, wyćwiczone łydki, smukłe ramiona, zgrabne pośladki. Skakanka jest dobra tak naprawdę na wszystko, kształtuję całą sylwetkę. Jednak z przybyciem jesieni, zimy mimo,że ćwiczyłam w domu, to jednak tłuszczyk zaczął się odkładać.



   + skakania na skakance.

  • tani koszt sprzętu
  • możesz ćwiczyć zarówno na dworze jak i w domu
  • redukuje tkankę tłuszczową
  • zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby serca
  • szybkie efekty treningu 
  • za jednym razem ćwiczysz praktycznie wszystkie partie ciała, ładnie je modelując.
  • przyśpieszasz przemianę materii
  • poprawiasz swoją kondycję
  • poprawiasz równowagę
  • poprawisz elastyczność ciała i stawów

Ten rodzaj ćwiczeń fizycznych jednak nie jest polecany dla osób otyłych i z dużą nadwagą.

Z racji tego,że już miałam do czynienia ze skakanką, postanowiłam codziennie robić przez pierwszy tydzień:
-100 skoków obunóż
-100 na przemiennie
-50 na prawej nodze
-50 na lewej nodze

Być może wydaje się, że to będzie trwało zaledwie 10 minut ćwiczeń, jednakże mam zasadę, że robię np.100 skoków obunóż bez przerywania i jeżeli potknę się na 98 skoku, zaczynam liczyć od początku. Niezbyt często udaje się zrobić 100 skoków za pierwszym razem, więc trening powinien być w miarę intensywny jak dla mnie :)

Oczywiście przed skakaniem mała rozgrzewka.

Dla osób początkujących proponuję:


Ważne , żeby mieć dobre buty, wygodny strój sportowy i skakankę ! :)
Dodatkowo wykonuję w domu ćwiczenia na pośladki i brzuch.

Powodzenia !

9 komentarzy:

  1. Skakanka jest super, tylko trzeba mieć trochę miejsca :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne wyzwanie! Osobiście wolę iśc pobiegać w ramach cardio, aczkolwiek skakanka jest dobra kiedy nie ma pogody i czasu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyzwanie ciekawe. Choć nie lubię skakać na skakance.
    Ja przede wszystkim skupiam się na częstych spacerach i ćwiczeniach cardio :)
    Pozdrawiam ;**

    http://nigdy-nie-dorastac.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wyzwanie ! PODEJMUJE SIĘ !!!

    http://lucy-lusia2.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również się podejmuję :D
    Świetne wyzwanie :)
    Pozdrawiam!
    http://wkomenda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za komentarz u siebie! :)
    Skakanka jest naprawdę genialna. Trenowałam na niej całe wakacje.
    Obecnie przeniosłam się na siłownie. :)
    Powodzenia w wyzwaniu Tobie jak i innym! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyłączam się do wyzwania! Świetny pomysł! Aktualnie od kwietnia nie jem słodyczy, ćwiczę (30 dniowe wyzwania i dodatkowe na poszczegolne partie ciała).. życzę powodzenia i wytrwałości :)
    PS. Twoj sposób jest bardzo ciekawy, chyba zniego skorzystam :D

    OdpowiedzUsuń